10 játék, ami óriásit bukott

2018. május 18. - Tízes Lista

4k-gaming-wallpaper-images-is-cool-wallpapers.jpg

Volt már veletek olyan, hogy valamit nagyon vártatok? Kinéztetek magatoknak egy jó filmet, vagy épp egy nagyon jónak tűnő játékot és alig vártátok, hogy megjelenjen. Sőt ha már játékokról van szó akár elő is rendeltétek, hogy megkapjátok a különleges előrendelői DLC-t. Aztán amikor végre felraktátok és kipróbáltátok megjelent egy könnycsepp a szemetek sarkában. Nem, nem örömkönnyek voltak, nem is ment bele semmi a szemetekbe, sírtatok, annyira rossz volt.

Ha inkább meghallgatnád videó formájában:

10 – Duke Nukem Forever

Kezdjük is a listát egy olyan címmel, ami olyan lassan készült el, hogy egy generáció felnőtt közben. De most komolyan, több, mint 10 évbe került mire elkészült a Duke Nukem Forever. Sajnos ennél sokkal kevesebb idő kellett ahhoz, hogy mindenki kiábránduljon belőle. De legalább a fejlesztőknek volt önkritikája a névválasztáskor, mivel a forever arra utal, hogy örökké csak jött a játék.

Sajnos amikor végre kézhez kaphatták az emberek instant bukás lett belőle, igazából semmi se volt jó a játékban. Nem is nézett ki igazán jól, a sztori gyenge volt és a játékélmény se ragadott meg senkit.

Az már megint más kérdés, hogy a főhős szexista beszólásai, amik az eredeti játékban működtek itt inkább hasonlít arra, amikor családi vacsi közben a totál részeg nagybácsi rámegy valamelyik rokonra.

9 – Aliens: Colonial Marines

Adott egy remek franchise, a sikeres múlt és egy kitűnő fejlesztő csapat. Ebből csak jó sülhet ki ugye? Na ez az, amivel óriásit hibáztatok, mert bejött az 1% esélye annak, hogy ezek nem hozzák az elvárásokat. Amik amúgy nem is voltak olyan magasak.

Az Alienből ugyanis remek játékokat lehet csinálni, ahogy azt már korábban tapasztalhattuk, és a Gearbox Software csapatával, akik a Borderlands szériáért felelősek nem hiába hitték az emberek, hogy valami zseniális lesz az eredmény.

De ahelyett, hogy a végső játék leszögezett volna mindenkit a képernyők elé, kaptunk egy borzalmas játékmenetet, vitatható kinézetet és egy unalmas sztorit.

A játék maga annyira felháborította az Alien rajongókat, hogy be is perelték a fejlesztőket a félrevezető reklámok miatt.

8 – Final Fantasy XIII

A Final Fantasy sokat megélt már, igazából egy fél életet el lehetne tölteni csak ezzel a szériával. De most inkább csak az egyik résszel foglalkozzunk oké?

A Final Fantasy XIII igazából nem egy kifejezetten rossz játék, de nem is jó. Ahhoz képest, hogy a 2004-es E3-on mutatták be 2009-ig nem is hallottunk róla semmit és 2010-ig kellett várni a játékra. És a Final Fantasy rajongók utálták.

Rengeteg rossz kritikát kapott a gamerektől a játék egyrészt a trailerekhez képest butított grafika miatt, másrészt – és ez a volt a nyomósabb érv – mert nem maradt hű a Final Fantasy sorozathoz a rész.

A rajongók nem szerették a mentéspontokat, a halál utáni folytatásokat és a harcok utáni automatikusan feltöltődő életet.

Igazából egyszerűen mondhatunk annyit, hogy túlhypeolták a játékot és közel se sikerült a kiadónak azt hozni, amit a rajongók vártak.

7 – Medal Of Honor (2010)

A világnak szüksége van jó FPS-ekre. Most komolyan képzeljétek el mi lenne, ha csak a Counter Strike képviselné ezt a kategóriát. Mindig, amikor lövöldözni szeretnétek egy orosz gyerek visít a fületekbe. És még szerencsétek van akkor, ha csak egy.

Az EA-nek és a DICE-nak volt is egy ötlete arra, hogy megtörje a COD – Counter Strike vonalat ez pedig a Medal of Honor reboot volt. Most gondoljatok már bele, ki akartak adni egy olyan játékot, amiben a COD pörgőssége találkozik a Medal of Honor sajátosságaival. Nem is hangzik rosszul.

Csak épp pocsék lett. Jó ez túlzás, mert igazából játszható volt, de közel lett olyan, mint amire az emberek vártak. Rengetegen panaszkodtak a klisés, amerikai sztorira és persze a grafikával se voltak megelégedve. Kezdem úgy érezni, hogy ez mindenhol közös pont lesz.

Az EA gyorsan javítani is szerette volna a játék hibáit, ezért 2 évvel később kiadott egy folytatást a játékhoz, ami semmivel se lett jobb. Ezért a népharagot duplán kapták meg, mert a visszajelzések alapján azért bőven tudtak volna 2 év alatt javítani rajta.

6 – Watch Dogs

És akkor ugorjunk át mindenki kedvenc hypeoló gépezetéhez, a Ubisofthoz. A kiadó ugyanis híres arról, hogy minden játéka kiadására odafigyel és soha egy apró hibát se engednek becsúszni a végleges kiadásokba. Ugye ti is így tapasztaltátok?

Na de viccet félretéve azért többször is előfordult már a Ubisofttal, hogy valami nem pont úgy sikerült, mint ahogy azt tervezték. Vagy csak éppen nagyobb volt a szájuk, mint a munka a játék mögött.

Ilyen volt a Watch Dogs is, amivel azért rengeteg embert felültettek a hype vonatra a játék kiadása előtt. És végülis nem is hangzott rosszul egy open-world hacker tematikájú GTA szerű játék. Csak épp a Ubisoft több ponton cseszte el a játék kiadását.

Kezdjük azzal, hogy fél évet csúsztak vele, és amikor végre játszható lett rengeteg verzió jelent meg belőle DLC-kkel és mikrotranzakciókkal. Nem a legjobb kezdés.

De az se segített, hogy a trailerekhez képest egy butított grafikát adtak ki és a játék legnagyobb eleme, a hackelés dögunalmas volt.

5 – The Order: 1886

Emlékeztek még a The Order 1886-ra? Tudjátok az a PS4-re fejlesztett játék, amiben a kerekasztal lovagjai hirtelen fegyvert ragadnak, hogy megvédjék Angliát és a világot a vérfarkasoktól és a vámpíroktól.

Ha ez lett volna a játék hivatalos bemutatója nem hiszem, hogy sokan megvették volna. De azért ennél nyílván okosabban reklámozták és amíg ki nem jött nagyon jónak is tűnt minden. A játék gyönyörű volt a trailereken és ez igazából nem is változott a végleges verzióban sem.

Csak épp nagyon sekélyes lett a sztori. Na meg rövid. Ahogy elkezdtek játszani az emberek szép lassan rájöttek, hogy picit több az átvezető videó, mint az úgy általános, vagy épp elfogadható lenne. Konkrétan a játék 90%-a videó. Ez alapján inkább egy interaktív film már ez, mint játék.

De akkor legalább az a kevés játékmenet jó volt nem? Nem. Tök sima lövöldözés volt az egész olyan ellenfelekkel, akik meghatározott pontokon éledtek újra.

Ez volt a Ready at Dawn első próbálkozása egy tripla A játékkal, de lehet jobb, ha egy ideig most pihentetik a dolgot.

4 – For Honor

Megmondom őszintén, hogy elérkeztünk a kedvencemhez a listán, ezért se volt szívem előrébb rakni ezt a játékot. Mármint persze csak a felsoroltak közül a kedvencem.

A For Honor tökéletesnek tűnt. Innovatív, jó játékmenete van, szép és viszonylag sokféle pörgős multiplayer módokkal nyomhatjuk. Már amikor az első trailer kijött én bizony felültem a hype vonatra.

Aztán jött a béta és úr isten engem megvettek vele. Nyílván voltak problémák de hát csak egy bétáról beszélünk, azt ki lehet javítani a visszajelzések alapján.

De akkor mi volt a gond? Az, hogy a Ubisoft adta ki. Beeröltettek egy sztorimódot, amivel kb senki se foglalkozott, mindenki egymást akarta lekaszabolni. A serverekkel folyamatos problémák voltak annak ellenére, hogy maga a játék a menü és a matchmaking rendszeren kívül peer to peer kapcsolatot használt.

Ami megölte az egész játékélményt. Mivel egy emberre kapcsolódott rá mindenki a meccsekben neki óriási előnye volt a többiekhez képest. De még nem is ez volt a legnagyobb gond, hanem ha bármi miatt kilépett, akkor szépen a kardozás közben bejött a töltöképernyő, majd amikor sikerült a játéknak végre kiválasztania, hogy kire akaszkodjanak rá a játékosok vissza is dobott pár másodperccel a játék.

Persze emellett voltak más gondok is a játékmenetben, például a folyamatos dobálás.

Tripla A játéknak ilyen gyorsan nem fogyott még el a játékosállománya.

3 – Call of Duty: Infinite Warfare

Hogy is tudnám megfogalmazni a COD legújabb részét? Mi lehetne rá igazán jó hasonlat? Mondjuk azt, hogy az Infinite Warfare a játékvilág Justin Biebere. A legtöbben első ránézésre már utálják és akik megpróbálják jobban megismerni csak még jobban megutálják.

Szerencsétlen játék mondjuk halva született, a trailere a világ legtöbbet dislikeolt videói között van a mai napig a Youtubeon.

De miért jött ekkora gyűlölet? Hiszen valami újat akart csinálni az Activision, új lendületet akart adni a szériának.

Na igen de ezt olyan unalmasan tette, hogy ennyi erővel elénk dobhattak volna 2 dobókockát, hogy „játszál vele hülyegyerek”.

Igazából nem is beszélek róla többet, felolvasok pár értékelést metacriticről:

„Call of duty, végtelen csalódás. Szánalmas próbálkozás ez egy játékra”

„Ugyan olyan borzalmas, mint az előző 2 COD, semmi újdonság nincs benne. A kampány szörnyű még úgy is, hogy Havas Jon benne van. Inkább spóroljatok a Battlefield 1-re”

Ouch.

2 – Destiny

Lehet, hogy a Destiny most már egy okés játék, de ahhoz képest, hogy az egyik legjobban várt cím volt mielőtt megjelent óriásit bukott. Pedig a Bungietól, akiknek a Halo szériát is köszönhetjük nem ezt várnánk.

De tényleg, amikor 2010-ben bejelentették, hogy otthagyják a Halo szériát és hoznak nekünk egy FPS MMO-t RPG elemekkel azért sokan úgy érezték, hogy ez igen, erre vártam egész életemben.

Nem is spóroltak a srácok, kb 500 millió dollárt adtak bele a fejlesztésbe, hogy kiadjanak egy óriási kudarcot. Hogy miért lett kudarc? Sekélyes volt a sztori, a háttérinfók elfértek egy 140 karakteres tweetben, folyamatosan ugyanazt csináltatta veled a játék és még sorolhatnám. Az biztos, hogy az emberek nem erre vártak.

Viszont tény, hogy azóta rengeteg energiát fektettek még bele a fejlesztők és egy teljesen okés játékot sikerült kihozni végül belőle.

Na nem baj, nemsokára jön a második rész, az már talán az induláskor beváltja a hozzá fűzött reményeket.

1 – No Man’s Sky

Valljátok be, ezt vártátok végig. Ti is tudjátok, hogy nem létezhet bukott játékokról szóló lista a No Man’s Sky nélkül. Azért na, nem hiába lett Sean Murray a játékvilág egyik legutáltabb arca.

Szerintem nem kell bemutatnom senkinek, de aki esetleg nem ismerné a No Man’s Sky egy procedurálisan generált világban játszódó felfedező játék. Az egész úgy indul, hogy az űrhajód meghibásodott egy teljesen random bolygón és meg kell javítanod. És a játék célja? Eljutni az univerzum közepébe.

Igazából a játék maga nem volt rossz, főleg miután dolgoztak még rajta rengeteget a Hello Gamesnél. Csak épp akkora hype hullámot indítottak el megjelenés előtt, amire valószínűleg ők se számítottak, de az biztos, hogy nem tudták kezelni. Ennek az eredménye pedig rengeteg hazugság lett a játékkal kapcsolatban, ami nyílván feldühítette a gamereket.

Kezdjük az elején és említsük meg talán a legnagyobb kamut az összes közül, a multiplayer világot. Sean Murray egy interjúban szemrebbenés nélkül behazudta, hogy akár találkozhatnak is az emberek egymással a játékban, hiába olyan nagy, hogy erre esély nem nagyon lesz.

Aztán nézzetek oda, 2 játékos egyszerre volt ugyanott ugyanazon a bolygón és nem látták egymást. Szimpla hazugság volt az egész.

Emellett a játék nagyon üres volt, a trailerekben mutatott gazdag élővilág inkább a tesco gazdaságos cuccokra hasonlított. Nyomokban tartalmazta azt, amiről szó volt.

De az egészben a legjobb, hogy ha végre elérsz az univerzum közepébe a játék úgy megjutalmaz, hogy csak tátott szájjal ülsz és nem hiszel a szemednek. A rengeteg játékba fektetett idő után ugyanis egy kis csillagmozgásos animáció után ledob egy bolygóra egy törött hajóval.

Bizony, kezdheted az egészet elölről. Semmi magyarázat, csak ledob. Kedves.

A bejegyzés trackback címe:

https://tizeslista.blog.hu/api/trackback/id/tr1313908506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furious ewok 2018.05.19. 22:38:02

Ööö... No man's sky tényleg fostos, de vajh bukott is? Szerintem irtó sokan megvették...

Mattersdorf 2018.05.20. 06:22:32

Medal of Honor-t talán nem a CS vonalhoz kellett volna hasonlítani, hanem a helyén kezelni. Hozta ugyanazt a stílust és sajátosságokat mint a korábbi MOH-ok, kis plusz töltettel. A grafika valóban nem volt egy hight tech, de legalább gyengébb gépeket is futott és nem hard gamer gépekre volt kimaxolva.

A nép fia 2018.05.20. 07:08:19

Köszi, hogy van szöveges rész is, nem csak videó! :) Örülök, ha valaki veszi a fáradtságot és legépeli.

Viszont sokat dobott volna az élményen, ha 1-2 kép be van téve a játékokról, talán egy gameplay videó is, mert többet nem ismertem közülük és ugrik az olvasási élmény, ha még közben keresgetem máshol a játékról a képeket, videókat.

Az igazi Trebics 2018.05.20. 09:57:49

@A nép fia: Örülök, ha valaki veszi a fáradtságot és legépeli. Szerintem fordítva történt.
A videóikat hallgatva süt belőlük, hogy a szöveget konkrétan olvassák, és bár már sokat fejlődtek, de még mindig nem tudták levetkőzni ezt a amerikai-angol-videó-hangsúlyozást, ami kibaszott irritáló egy magyar szövegnél.

A nép fia 2018.05.20. 10:04:10

@Az igazi Trebics: Igen, utána megnéztem a videót is és feltűnt, hogy csak felolvassa.

Sajnos a narráció és a montázs is katasztrofális. A hang dallamozása rettenetes! Egy általános ötödikes olvas fel így szöveget.
A képek válogatása pedig rettentő. Miért nem a játékokból van belevágva ez-az? Pl. miért kell Ferenc pápát beletenni? Hogy jön ez ide?

Azt gondolom, a szerző még csak nem is játszott minddel, mert a kritikák egyébként semmitmondókak és felületesek, a fogalmazás amatőr.

Mindegy, majd legközelebb jobban odafigyel. :)

Tízes Lista 2018.05.22. 16:29:35

@furious ewok: Előrendelésekben tényleg jól muzsikált a játék, a bukás itt főleg a játékosbázis rohamos csökkenésére vonatkozott. Igaz, hogy a patchek valamit segítettek ezen és most talán végre megérkezik a már kiadásra beígért többjátékos co-op mód, de az előzetes elvárásokhoz és hypehoz képest a játékosszám nagyon alacsony, így szerintem bukottnak tekinthető.

Tízes Lista 2018.05.22. 16:33:25

@A nép fia: Játszottunk az említett játékokkal, de ez a formátum ennél mélyebb elemzést nem enged meg, nem is játékkritikaként, hanem a játékiparon belüli 2017-ben feltűnt problémák összeszedésére szántam a videót. Soha nem is volt cél mélyebben belemenni.

A narráció jogos, ezen dolgozunk még mindig, szép lassan reméljük egyre előrébb jutunk. A montázs pedig a jelenlegi formátumban szintén adott, az időkeretünk miatt nem tudunk mindegyik feldolgozott tartalomból gameplay videót bevágni, más elkészült tartalmát pedig nem szeretnénk felhasználni, az nem lenne fair. Gondolkoztunk azon ,hogy a kiadó által készített trailereket, E3 bemutatókat, stb használjuk fel, de azt se gondoltuk jó útnak, úgyhogy maradt a minden más videóban használt képek mozgatása. :)